Kako gresta skupaj šport in veganstvo? Super, to sama dokazujem že več kot 10 let. Če se ne gibam, mi nekaj manjka. Počutim se zakrčeno, nevitalno, tudi mentalno nisem tako sveža. Potem pa primeš za skalo, razgrneš joga blazino, primeš za uteži… in si kot prerojen! 

Rastlinska prehrana vsebuje dovolj beljakovin, vključno z vsemi esencialnimi aminokislinami. Na tem mestu se ne bom spuščala v znanstveno razlago tega dejstva, čeprav na žalost še vedno vse prevečkrat zasledim nepreverjene trditve o tem, da so samo živila živalskega izvora popoln vir beljakovin. Če vas zanima znanstveno utemeljena razlaga, ki temelji na konsenzu verodostojnih znanstvenih izsledkov, priporočam v branje tole stran.

Namen tega prispevka je bolj praktične narave. Med ljudmi, ki se spogledujejo z veganstvom, je še vedno pogosto prisoten strah pred “premalo beljakovin”. Še posebej so zaskrbljeni aktivni športniki, ki jim je veganstvo všeč iz etičnih in ekoloških razlogov, ali pa so slišali za prednosti takšne prehrane pri regeneraciji in ohranjanju optimalnega odstotka telesne maščobe.

Eva Žontar - joga

VEGANSTVO & BELJAKOVINE V PRAKSI

Če ste zmerno aktivni in se ne ukvarjate z nobenim športom, se glede beljakovin sploh ne sekirajte. Jejte raznoliko in polnovredno: veliko sadja, zelenjave, stročnic, žitaric, semen in oreščkov. Poskrbite, da zadostite svojim kaloričnim potrebam – v povprečju se gibljejo okrog 2000 kalorij na dan (odvisno od teže, višine, starosti in spola) in se povišajo šele z aktivnostjo.

VEGANSTVO & ŠPORTNIKI

Nobene skrivne formule za veganske športnike ni, ker moč in vzdržljivost tako ali tako pridobivamo s samo aktivnostjo – naloga prehrane je le, da našo aktivnost podpira in poskrbi za učinkovito regeneracijo, zaradi katere lahko vsak trening izpeljemo intenzivno. Na rastlinski prehrani ni to noben problem, pri nekaterih stvareh pa je celo prednost – športniki vegani pohvalijo predvsem boljšo prebavo, več energije za trenine, bolj lahkoten občutek po obrokih in hitrejšo regeneracijo.

Paziti je treba, da zaradi povečane porabe kalorij pojemo več – še posebej na začetku se je treba navaditi na občutek, da res jemo do sitega. Rastlinska hrana ima na dani volumen manj kalorij, zato nam prej napolni želodec – to je super za pretežke ljudi, ki želijo shujšati (ker niso nikoli lačni, pa kljub temu hujšajo), za zelo aktivne pa zna biti včasih problem.

eva-pleza-sport-veganstvo

Bolj aktivni naj v rastlinski prehrani povečajo vnos stročnic (leča, soja, čičerika, fižol), zelenolistne zelenjave (zeleni smutiji so super) in rastlinskih maščob (avokado, oreščki, semena, maslo iz oreščkov). Pomembno vlogo igra pri regeneraciji sadje, ki vsebuje veliko antioksidantov – ti nevtralizirajo proste radikale, ki se intenzivno tvorijo med fizično aktivnostjo, zmanjšujejo vnetja in pospešujejo regeneracijo mišičnih vlaken.

ZAKAJ DODAJAM BELJAKOVINE V PRAHU & KATERE PRIPOROČAM?

Svoje prehrane si ne predstavljam brez rastlinskih beljakovin v prahu. Svojim obrokom zelo rada dodajam Sunwarrior rastlinske beljakovine iz večih razlogov:

  1. Vsak resen športnik ve, da je po intenzivnem treningu apetit nekaj časa na nuli. Po intenzivnem HIIT treningu ali dvigovanju uteži ti enostavno ne paše pojesti polnega krožnika riža, leče in tofuja (takšen apetit se običajno razvije malo kasneje). Zato je miks mandljevega mleka in Sunwarrior beljakovin po treningu idealna rešitev. Lahko prebavljiv obrok takoj po treningu napolni zaloge glikogena in pospeši regeneracijo.
  2. Sadje je edino rastlinsko živilo, ki ne vsebuje dovolj beljakovin. Ker mi osebno najbolj ustreza večinoma presna prehrana, tudi po treningih jem sadne obroke. Ti so super zaradi že prej omenjene hitrejše regeneracije in hidracije. A sadju manjkajo beljakovine – če npr. bananam in kakiju po treningu dodamo beljakovine, je to popoln obrok za regeneracijo in bistveno prispeva k oblikovanju mišične mase.
  3. Sestava Sunwarrior rastlinskih beljakovin je optimalna za obnovo in rast mišic. Večina Sunwarrior izdelkov vsebuje rastlinske beljakovine iz različnih virov (riž, grah, konoplja, amarant, kvinoja), kar se kaže v visoki vsebnosti vseh esencialnih aminokislin, še posebej tistih, ki so pomembne za rast mišičnih vlaken.
  4. Za popestritev jedilnika. Rada imam raznolikost, različne okuse in majhne dodatke, ki popestrijo moje obroke. Bananin sladoled dobi popolnoma novo razsežnost, če mu primešam Sunwarrior BLEND z okusom vanilije, tale proteinska “kava” z riževimi čokoladnimi beljakovinami je pa itak božanska.

jutranja proteinska kava

ZAKAJ SUNWARRIOR?

Sunwarrior rastlinske beljakovine so do zdaj ene redkih beljakovin, ki mi resnično ustrezajo. So popolnoma naravne – nekatere vsebujejo samo rastlinske beljakovine, tiste z okusi pa so slajene izključno s stevijo in ne vsebujejo nobenih čudnih dodatkov.  

Pri nekaterih drugih rastlinskih beljakovinah sem opazila, da me po njih boli grlo, spet druge so neugodno vplivale na mojo prebavo. Po Sunwarrior pa se dejansko počutim odlično – občutek v želodcu je lahkoten, okus v ustih je odličen in čisto nič “umeten”, razlika v regeneraciji pa je res očitna.

SW po vadbi

Evini najljubši okusi: 

POMEMBNO

Sunwarrior beljakovine priporočam izključno zato, ker jih sama uporabljam že več let in sem z njimi nad-zadovoljna. Če me želite podpreti, to lahko storite tako, da opravite nakup preko naslednje povezave.

Vesela sem, da sem lahko del zgodbe Sunwarrior Slovenija in upam, da bodo Sunwarrior proteini tudi vam všeč tako kot so meni.

Avtorica članka: Eva Žontar, Evkaliptus.si