Ajde, postani moški! Postani zdrav! Ta članek je namenjen vsem predstavnikom močnejšega spola, ki želijo biti oboje (moški in zdravi).

Moški namreč nismo ravno znani po tem, da veliko razmišljamo o svojem zdravju. Včasih se celo bojimo, da bomo zaradi tega izpadli poženščeni – a skrb za zdravje je lahko tako zelo moška! Predstavljajte si naslednje aktivnosti kot orodje, vaše telo/um pa kot kosilnico ali avto, ki sta potrebna popravila. Super ti bo šlo, verjemi.

1. Ostani hidriran

Znoj je vsekakor znak moškosti, a hkrati pomeni da porabljaš svoje zaloge vode. Ne pozabi piti dovolj čiste vode. Lahko jo pomešaš z limono ali pa poskusiš s čajem.

2. Privošči si dovolj spanca

Veliko moških preveč dela in premalo spi, ker želimo preživeti sebe in svoje družine. A z vsako dodatno uro dela in vsako izpuščeno uro spanca si povečuješ tveganje za srčni zastoj, možgansko kap in sladkorno bolezen. Hkrati se hitreje staraš. Vsekakor je vredno poskrbeti za tistih (najmanj) osem ur na noč.

3. Vzemi si čas za počitek

Poleg nočnega spanja so lahko tudi kratki dnevni počitki zdrav način za polnjenje baterij ob vikendih. Bolj produktiven boš, če se boš naučil umetnosti popoldanskega počitka – že 20 do 30 minut je dovolj za povečanje zbranosti in koncentracije. Moški počitek lahko ali pa tudi ne vključuje smrčanja.

4. Meditiraj

Ni ti treba postati menih ali živeti nekje osamljeno v gorah, da bi imel od meditacije velike koristi. Vzemi si 10 do 20 minut na dan in se osredotoči na svoje dihanje. To bo ublažilo stres, zmanjšalo krvni pritisk, izboljšalo pretok krvi in imelo velik pozitiven vpliv na tvoje odnose s partnerico, otroci in celo sodelavci.

5. Joga

Vse predolgo je joga veljala za žensko aktivnost. A tudi pri moških joga izboljša gibčnost, ravnotežje in notranjo umirjenost. Številni moški športniki se zatekajo k jogi za izboljšanje koordinacije za igrišču.

6. Vzemi si čas

Vzemi si čas za svojo partnerico, otroke, prijatelje in družino. To ima številne pozitivne učinke na zdravje vseh vpletenih, vključno z izboljšanim krvožiljem, bolj zdravimi medosebnimi odnosi, dobrim razpoloženjem in manj stresa. Pa čeprav moraš zato nekoliko preložiti delo v službi. Vzemi si trenutek in se spomni, da vse kar počneš, pravzaprav počneš zato, da lahko bolje uživaš življenje z vsemi čudovitimi ljudmi v njem.

7. Igraj

Nogomet, košarka ali golf – važno je, da te šport spravi v gibanje. Pridruži se rekreativnemu društvu, igraj s sodelavci ali otroci – na številne načine lahko najdeš svoj najljubši šport in ljudi, s katerimi lahko igraš. Telesna aktivnost izboljša zdravje krvožilja in sprošča več testosterona. Le kaj bi lahko bilo bolj moško?

8. Beri

Najbolj uspešni, vplivni in samouresničeni moški v zgodovini so ogromno brali. Ne beri tistega, kar misliš, da bi moral brati. Beri tisto, v čemer uživaš! Pa naj bodo to knjige o duhovnosti, financah, biografije, znanstvena fantastika ali celo romance. Vsaka knjiga, ki jo prebereš, bo izboljšala tvoj besednjak, razširila tvoja obzorja in te na sploh naredila bolj celostnega moškega.

9. Nauči se igrati kitaro

Učenje igranja glasbila ima številne pozitivne učinke na možgane – izboljša njihovo delovanje, elastičnost in preprečuje razvoj demence in Alzheimerjeve bolezni. Kitara je slučajno eden najbolj priljubljenih in pogostih glasbil, a za omenjene rezultate izbereš lahko karkoli. Je pač malce bolj seksi pod oknom igrati na kitaro kot na klarinet (odpustite mi, klarinetisti).

10. Pleši

Vprašajte katerokoli žensko, če je moški, ki zna plesati, seksi – vedno boste dobili isti odgovor. Gre za evolucijsko prednost, ki jo izkorišča vse premalo moških. Moški, ki se znajo gibati na plesišču, se morda počutijo bolj privlačne ali pa tudi ne – v vsakem primeru nekaj dodatne kardio aktivnosti nikoli ne škodi.

11. Delaj

Moški smo po naravi bitja dejanj in ne besed. Gre za stereotip, ki pa za večino drži. Radi si umažemo roke. Ko se družimo s prijatelji, običajno nekaj gradimo, delamo na projektu ali premagujem virtualne sovražnike v video igrici. Ročno delo je dober način, da se počutimo koristne in uspešne, kar pomaga pri zmanjševanju stresa. To še posebej drži, če v službi naokrog premetavaš bite informacij in nimaš na koncu dneva v rokah ničesar fizičnega, s čimer bi lahko pokazal svoje trdo delo. Poskusi s sekanjem drv, kopanjem na vrtu, prenavljanjem stanovanja oziroma čimerkoli, zaradi česar se počutiš koristnega.

12. Vrtnari

Osvojil boš novo veščino, pridelal lastno hrano, prihranil denar, umazal svoje roke in se spotil – vse naenkrat. Nič ni boljšega od hrane, ki jo pridelaš sam. Je boljšega okusa in pogosto tudi bolj zdrava, ker ne vsebuje pesticidov, onesnažil in plastike.

13. Kampiraj

Kampiranje ima že od nekdaj moški prizvok. In je zelo zelo koristno zate. Preživljanje časa v naravi zmanjša stres in krvni pritisk. Pripelji svojo družino. Naj bo zabavno in ne načrtuj preveč, sicer lahko hitro izgubiš vse koristne učinke.

14. Pojdi na pohod

Pohodi v naravi delujejo podobno sproščujoče kot kampiranje, le da imajo še dodaten bonus kardio aktivnosti. Spravi se v hribe!

15. Geocaching

Si že slišal za Geocaching? Gre za mešanico med hikingom in iskanjem zakladov, ki si jih imel tako rad kot otrok. Nikoli nisi prav dobro vedel, kaj boš odkril, a ni to razburljivo? In tako zelo zabavno je razmišljati o tem, kaj boš skril za naslednjega fanta ali dekle. Pridruži se na https://www.geocaching.com!

16. Kuhaj

Ne govorim samo o žaru. Kuhanje je zdrava aktivnost, ki nas moške nauči več o hrani, okusih in življenju nasploh. Prihranil boš denar in še bolj medsebojno povezal družino. Otroci so veseli, če lahko sodelujejo in opazujejo, tvoja boljša polovica pa bo presrečna, če bo lahko z nekom delila kuharijo.

17. Uči se novega jezika

Tako kot branje in igranje glasbila ima tudi učenje novega jezika zelo močne pozitivne učinke na možgane. Prav osupljivo je, kako hitro se lahko naučiš novega jezika na počitnicah oziroma potovanju!

18. Tekmuj

Obstaja kar nekaj zelo zanimivih ekipnih in individualnih tekem, ki se jih lahko udeležiš. Si že bil na Oviratlonu? Pretekel Ljubljanski maraton? Kaj pa štafetne igre, vodne igre, ultramaratoni,… Vsekakor bodo prebudili tvojo moško naravo! Samo ne pozabi, da boš na teh dogodkih srečal tudi veliko neverjetnih žensk. Marsikatera izmed njih te bo zlahka premagala, kar je super!

19. Borilne veščine

Treniraj svoj um in telo, hkrati pa izboljšaj ravnotežje, prožnost, eksplozivnost in fizično ter mentalno zdravje. Poleg tega je na zabavah vedno kul reči, da treniraš borilne veščine.

20. Treningi za moč

Povsem pričakovano je, da sem jih uvrstil na ta seznam. Treninga za moč (z utežmi) ni moč prehvaliti. Povečata se mišična masa in nivo testosterona, zmanjša se stres, pa še številne druge koristi ima. Ne pozabi na leg day!

21. Črevesna flora

Khm, skrb za črevesne bakterije ne zveni ravno moško… A zdravje tvoje črevesne flore je ključno! Vpliva na prebavo, spanje, telesno težo, razpoloženje in še veliko drugega. Znanstveniki povežejo te male stvarce vsak dan z nečim novim. Ne pozabi, da z zdravo črevesno floro ne boš imel težav s prebavo in plini, kar lahko pozitivno vpliva na odnose z ljudmi. Jemlji kakovostne probiotike in poskrbi, da bo tvoja prehrana vedno vsebovala dovolj vlaknin in vode.

22. HIIT

Visokointenzivni treningi (High-Intensity Interval Training, HIIT) so sestavljeni iz intervalov nizko- in visokointenzivnih vaj. Takšen tip treninga pokuri več kalorij, učinkovito povečuje mišično maso in dela čudeže za postavo, krvožilje in razpoloženje.

23. Seks

Seks je že sam po sebi nekakšne vrste HIIT trening, za povrh vsega pa sprošča hormone in živčne prenašalce, ki blažijo bolečino, izboljšajo delovanje srca, zmanjšajo stres, krepijo imunsko odpornost in krepijo spanec. Intimnost in sproščanje oksitocina med seksom prav tako zbližujejo partnerja in izboljšujejo odnos. Pa še zabavno je.

24. Malce bolj zeleno

Večina moških ne zaužije dovolj zelenjave. Zeleni prehranski dodatki lahko pomagajo, a nič ne more premagati zelene zelenjave, ki se ji izogibaš že od otroštva. Pravi moški se ne branijo solate in brokolija.

25. Beljakovine

Alo, s tem ne mislim na zrezke ob vsakem obroku. Da ostajamo zdravi, fit in v optimalni kondiciji potrebujemo kakovostne beljakovine. Dobri viri beljakovin nam tudi pomagajo ohranjati optimalno telesno težo. Ni ti treba postati vegan, a ne pozabi, da so rastlinske beljakovine boljše za prebavo in telo. Če boš živalske beljakovine nadomestil z rastlinskimi, se boš počutil veliko boljše. Sunwarrior ima zate veliko super možnosti! Za začetek lahko samo poskusiš.

Avtor: Charlie Pulsipher, Prevod: Eva Žontar, www.evkaliptus.si

vir: https://sunwarrior.com/healthhub/25-unlikely-guy-stuff-for-healthy-men-especially-dads